Annulatie & Terugbetaling Beleid

Bsport – Pilates & Clinical Gym

  1. Annulaties
    Alle groepssessies (behalve zwangerschaps- en gezinspassen) hebben een vervaldatum van 6 maanden vanaf de eerste boeking. Neem voor perinatale klanten contact met ons op via hello@wavesleuven.be als uw pas verloopt en we zullen deze graag verlengen. Familiepassen zijn 12 maanden geldig vanaf het moment van de eerste geboekte les. Er is geen vervaldatum voor gekochte privésessies. Groepssessies moeten >12 uur voor aanvang van je sessie eigenhandig worden geannuleerd via het Bsport boeking programma. Privésessies moeten >24 uur voor aanvang van je sessie worden geannuleerd. Bij annulering binnen deze periode wordt automatisch de beurt voor de les aangerekend.
  2. Terugbetaling
    WAVES doet altijd haar best om een uitstekende klantervaring te garanderen. Restitutie van ongebruikte passen en lessen is niet mogelijk.
  3. Abonnementen
    Een afgesloten abonnement bij WAVES kan maandelijks geannuleerd worden ten laatste 5 dagen voor de hernieuwingsdatum door dit verzoek te mailen naar Hello@wavesleuven.be. Indien de aanvraag tot stopzetting tijdig wordt aangevraagd, zal de daaropvolgende maand niet in rekening worden gebracht. Indien een terugbetaling wordt verzocht omwille van een fout van de gebruiker wordt er een administratieve kost van €15 aangerekend. Gebruikers van een abonnement worden aan een gelijkaardige annulatie regeling gehouden als normale beurtenkaart-gebruikers. Indien er meer als één keer per maand, een les binnen de 12uur op voorhand wordt geannuleerd, wordt er een €10 aanmaning in rekening gebracht op de interne rekening van de gebruiker zijn/haar account.

 Crossuite – Health: Kinesitherapie, Osteopatie, PMT 

  1. Annulaties
    Afspraken tussen therapeut en cliënt dienen altijd 24 uur voor het tijdstip van de afspraak geannuleerd te worden. Dit om ervoor te zorgen dat de beschikbare behandelplekken optimaal benut worden en de tijd van de therapeut gerespecteerd wordt. Bij annulering binnen de termijn van 24 uur wordt de sessie volledig in rekening gebracht bij de volgende afspraak. Deze afspraak wordt niet vergoed door de mutualiteit.

Annulaties kunnen doorgegeven worden via ons algemeen nummer 016/58.04.14 of via ons e-mailadres hello@wavesleuven.be

Ongevallen Verzekering

Bsport – Pilates & Clinical Gym

  •  Alle deelnemers aan groeps- en individuele Pilates en Clinical Gym sessies bij Waves zijn verzekerd door KBC Verzekeringen in geval van blessures tijdens deze lessen. In het geval van een duidelijke fout of foutieve beoordeling van de instructeur, waardoor de deelnemer letsel oploopt, wordt de beroepsverzekering van de instructeur aansprakelijk gesteld voor de kosten van het letsel.

 Crossuite – Health: Kinesitherapie, Osteopatie, PMT 

  • Alle cliënten zijn verzekerd door de beroepsaansprakelijkheids verzekering van hun therapeut tijdens hun behandelsessie in Waves. Deze verzekering dekt letsels die het gevolg zijn van een duidelijke fout of foutieve beoordeling van hun respectievelijke therapeut. Verwondingen die zouden kunnen ontstaan door toeval of pech tijdens hun behandelingssessie, zijn verzekerd door de Waves KBC verzekering zoals vermeld in de voorgaande sectie.
  • Alle Belgische therapeuten hebben een wettelijke en ethische verplichting om de best mogelijke zorg te verlenen aan elke individuele cliënt. Dit resulteert echter niet in een garantie op therapiesucces. Hier is spraken van een Inspannings verbintenis en geen Resultaten verbintenis.

Bij ongeval zal Waves de volgende stappen ondernemen:

Op moment van het ongeval

  1. De klant wordt verzorgd door het Waves personeel om het comfort van de klant te maximaliseren.
  2. De nodige stappen worden ondernomen om de verdere verzorging van de cliënt op te starten. Familie wordt geïnformeerd en ambulance wordt gebeld indien nodig door Waves personeel.
  3. Een letsel rapport zal worden geschreven door het Waves personeel zodat de exacte details van het letsel worden genoteerd voor de ziektekosten-verzekering van de cliënt en de KBC verzekering van Waves.

Na het ongeval

  1. De klant wordt gevraagd zijn relevante informatie door te sturen naar hello@waveleuven.be zodat Waves het verzekeringsrapport kan indienen.
  2. Het letselverslag en de gegevens van de klant worden doorgestuurd naar KBC verzekeringen.
  3. Alle verdere stappen en communicatie verlopen via het hello@wavesleuven.be kanaal.

Dit beleid is voor het laatst herzien op 01/01/2024.